Aktualności


Świetne wyniki Volkswagen Group Polska w 2023 roku: liczba rejestracji wzrosła o ponad 25 procent

Poznań, 9 stycznia 2024 r. – Z danych instytutu SAMAR wynika, że w ubiegłym roku zarejestrowano w Polsce 475 034 nowe samochody osobowe, co oznacza wzrost o 13,2 procent w porównaniu z 2022 rokiem. Z tej liczby aż 129 172 sztuki stanowiły auta marek reprezentowanych przez Volk swagen Group Polska – to wzrost o 25,6 procent w porównaniu do roku 2022, czyli dwukrotnie więcej niż rynek ogółem. Udział Grupy Volkswagen w polskim rynku był wyższy niż w roku 2022 i wyniósł 27,2 procent co oznacza, że częściej niż co czwarty nowy osobowy samochód zarejestrowany w 2023 roku w Polsce pochodził z salonów marek Volkswagen, Volkswagen Samochody Dostawcze, Skoda, SEAT, Cupra, Audi i Porsche. Na uwagę zasługuje spory wzrost rejestracji samochodów elektrycznych. Na polskie drogi wyjechało 17 106 elektrycznych pojazdów osobowych (+51,5 procent), a aż 3831 z nich to auta Grupy Volkswagen (+67,1 procent). Grupa dostarczyła na rynek także auta dostawcze o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony – takich aut marki Volkswagen Samochody Dostawcze zarejestrowano w minionym roku 5788 sztuk, to jest o 33,8 procent więcej. Powyższe liczby nie uwzględniają samochodów dostarczonych do służb mundurowych, m.in. do Policji, które nie są ujęte w bazie CEPIK oraz w zestawieniu rejestracji.

W ciągu minionych 12 miesięcy zarejestrowano w Polsce 475 034 nowe samochody osobowe. To o ponad 13 procent więcej niż w 2022 roku. Z tej liczby więcej niż co czwarty samochód wyjechał z salonu jednej z marek Volkswagen Group Polska. Wszystkie marki Volkswagen Group Polska zanotowały wzrost liczby rejestracji w 2023 roku. Marką Grupy VW z największą liczbą rejestracji na polskim rynku jest Skoda, która dostarczyła klientom w 2023 roku 51 479 samochodów. Na uwagę zasługuje także świetny wynik marki CUPRA, która zanotowała kolejny znakomity rok z rzędu. Liczba rejestracji wzrosła do 8782, niemal o 186 procent:

Przełożyło się na bardzo dobry wynik całej Grupy – liczba rejestracji wzrosła o 25,6 procent – dwukrotnie więcej niż urósł rynek ogółem.

Najczęściej wybieranym modelem Grupy Volkswagen w Polsce jest Skoda Octavia:

Według instytutu SAMAR zdecydowanie rośnie segment premium. W 2023 roku w naszym kraju zarejestrowano 109 452 nowe samochody z wyższej półki, to o 17,7 procent (16 461 sztuk) więcej niż w roku 2022. Udział segmentu premium w 2023 roku w rynku nowych samochodów osobowych wyniósł rekordowe 23 procent. Numerem 1 wśród marek premium na polskim rynku jest Audi. W 2023 roku zarejestrowano w Polsce 26 024 nowe auta marki z Ingolstadt. Udział Audi w segmencie premium wyniósł 28,6 procent. Największym powodzeniem wśród samochodów z czterema pierścieniami w logo cieszył się model A3, którego wybrało 4261 klientów. Na drugim miejscu znalazł się model Q5 (3863 auta), na podium zmieścił się także model Q3 (3737 egzemplarzy).

Coraz większym powodzeniem cieszą się w naszym kraju samochody elektryczne. W 2023 roku
zarejestrowano 17 106 nowych aut z takim właśnie napędem – o 51,5 procent więcej niż w 2022 roku. Aż 3831 z nich stanowiły samochody marek Grupy Volkswagen. Oznacza to wzrost aż o 67,1 w porównaniu z rokiem 2022:

Największym powodzeniem wśród elektrycznych modeli cieszyło się model Audi Q4 e-tron (896; +116%), kolejne miejsca zajęły Volkswagen ID.4 (638; +210%), Skoda Enyaq (578; +10%) i Volkswagen ID.3 (521; +313%).

Według danych zawartych w Centralnej Ewidencji Pojazdów w 2023 roku zarejestrowano w Polsce 64 526 samochodów dostawczych, o 3,7 procent więcej niż rok wcześniej. Marka Volkswagen Samochody Dostawcze dostarczyła klientom w 2023 roku w Polsce 5788 aut dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Jest to o 33,6 procent więcej niż w 2022 roku.

Volkswagen Group Polska nieprzerwanie od 2016 roku, czyli od ponad 8 lat dostarcza polskim kierowcom ponad 100 tysięcy samochodów każdego roku. Rekordowym w historii spółki był rok 2018, kiedy to z salonów marek Grupy Volkswagen wyjechało na polskie drogi ponad 154 tysiące osobowych aut, a jej udział w rynku przekroczył 29 procent.

PARTNER STRATEGICZNY

GŁÓWNY PARTNER IT

PARTNERZY WSPIERAJĄCY

PPG Italcom - iGroup Blowtherm AkzoNobel Sikkens