Aktualności


Volkswagen Group Polska zwiększa udział w rynku w 2020 roku

Poznań, 7 stycznia 2021 r. – w ubiegłym roku liczba rejestracji nowych samochodów osobowych siedmiu marek reprezentowanych przez Volkswagen Group Polska, wyniosła 120.009 egzemplarzy. Mimo mniejszej sprzedaży o 20,3 procent, spółka Volkswagen Group Polska zanotowała wzrost udziału w rynku nowych samochodów. W 2020 roku wzrósł on do 28 procent (+ 0,9 p.p.), co oznacza, że więcej niż co czwarty nowy osobowy samochód zarejestrowany w Polsce wyjechał z salonu marek Volkswagen, Skoda, Audi, SEAT, CUPRA, Porsche lub Volkswagen Samochody Dostawcze.

Prezes Volkswagen Group Polska, Pavel Šolc: „Ze względu na pandemię, 2020 rok był dla branży motoryzacyjnej bardzo trudny. Wiosną fabryki Grupy Volkswagen w Europie wstrzymały produkcję na kilka tygodni, ruch w salonach zdecydowanie się zmniejszył, co wpłynęło na wyniki sprzedaży. Mimo to, Volkswagen Group Polska – jako grupa siedmiu marek – jest silnym i zdecydowanym liderem w Polsce. Zwiększyliśmy udział w rynku do 28 procent, broniąc się przed skutkami pandemii lepiej niż rynek. Klienci, w tych niepewnych czasach zaufali naszym markom, za co chciałbym bardzo serdecznie podziękować”.

W 2020 roku zarejestrowano w Polsce 428.376 (-22,9%) nowych, osobowych samochodów. 28 procent z nich, to jest 120.009 (-20,3%) stanowiły samochody osobowe marek reprezentowanych przez Volkswagen Group Polska.

Skoda, mimo zwiększenia udziału w rynku z 12,4 procent do 13,2 procent, kończy 2020 rok na drugim miejscu z liczbą 56.334 (-17,9%) zarejestrowanych samochodów. Ograniczone dostawy spowodowały, że marka nie była wstanie spełnić wszystkich oczekiwań klientów. Mimo to, Skoda Octavia była najczęściej wybieranym modelem przez Polaków w ubiegłym roku (18.667 egzemplarzy), Skoda Citigoe iV okazała się jest liderem zestawienia rejestracji samochodów elektrycznych (516 szt.), Skoda Superb iV liderem rejestracji wśród samochodów hybrydowych plug-in (500 szt.).

W minionym roku zarejestrowano w Polsce w sumie 37.206 osobowych samochodów marek Volkswagen oraz Volkswagen Samochody Dostawcze, o 30,9% mniej niż w 2019 roku. Marka Volkswagen szczególnie mocno cierpiała z powodu ograniczonych dostaw.

Mimo trudnej sytuacji marka Audi zanotowała wzrost liczby rejestracji, aż o 13,2%. Marka dostarczyła klientom w Polsce 15.602 samochody, zwiększając udział w rynku do 3,6 procent. Audi jest jedyną marką w Polsce w zestawieniu TOP20, która zwiększyła sprzedaż.

W 2020 roku zarejestrowano 9275 samochodów marek SEAT i CUPRA, o 25,4% mniej niż w 2019 roku.

Porsche w minionym dostarczyło klientom w Polsce 1592 nowe samochody, o 12,6% mniej niż w 2019 roku. Biorąc pod uwagę dużo większe procentowe zmniejszenie rynku, jest to dobry wynik.

Marka Volkswagen Samochody Dostawcze odnotowała w minionym roku 9094 zarejestrowane samochody (- 30,3%). Na ten wynik składają się wliczone wcześniej osobowe wersje modeli np. Caddy czy Multivan oraz samochody dostawcze. Samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony zarejestrowano 5564 (-23,4%). Ponadto marka dostarczała także samochody do służb mundurowych, m.in. Policji, które nie są uwzględnione w bazie CEPIK i tym samym w zestawieniu rejestracji.

W minionym roku odnotowano sporą dynamikę wzrostu rejestracji samochodów elektrycznych. Mimo zmniejszenia rynku o 22,9%, ilość zarejestrowanych samochodów elektrycznych wzrosła o 147,1% do 3.685 samochodów (2019: 1.491 szt.). Liderem zestawienia jest marka Skoda, najlepiej sprzedającym się modelem elektrycznym w Polsce w minionym roku była Skoda Citigoe iV (516 szt.). W sumie zarejestrowano 943 osobowe samochody elektryczne marek Grupy Volkswagen, wśród nich m.in. Volkswagen ID.3 (189 szt.), Audi e-tron (114 szt.), Porsche Taycan (106 szt.).

PARTNER STRATEGICZNY

WYŁĄCZNY PARTNER IT

PARTNERZY WSPIERAJĄCY

PPG Italcom - iGroup Blowtherm AkzoNobel Sikkens