Archiwum

Otwarcie zakładu we Wrześni: Najnowocześniejsza fabryka gotowa do produkcji nowego Craftera

Września, 24 października 2016 r. - Uroczyste otwarcie fabryki we Wrześni: Około 1000 gości, a wśród nich przedstawiciele świata polityki i gospodarki, załogi i związków zawodowych z Polski i Niemiec oraz przedstawiciele zarządu  marki Volkswagen Samochody Użytkowe koncernu Volkswagen AG uruchomili fabrykę wybudowaną specjalnie dla nowego Craftera. Najnowocześniejsza fabryka w Europie została zbudowana w rekordowym tempie 23 miesięcy
- począwszy od położenia kamienia węgielnego aż po rozpoczęcie produkcji.  

Czytaj więcej...

Młode i przebojowe: nowe Audi Q2

Czy to na przygody poza utwardzonymi szlakami, czy też poruszanie się na co dzień po wielkim mieście – Audi Q2 to allrounder, charakteryzujący się młodzieńczą stylistyką i wyposażony w wiele najnowocześniejszych rozwiązań technicznych. 

Czytaj więcej...

Nowy Tiguan otrzymuje maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w teście Euro NCAP

Poznań, 23 czerwca 2016 r. – Niezależna organizacja ochrony praw konsumentów Euro NCAP przyznała nowemu Tiguanowi najwyższą ocenę pięciu gwiazdek. Popularny SUV uzyskał najwyższe noty w testach bezpieczeństwa przeprowadzonych według ostrych norm organizacji. Tiguan to tym samym jeden z najbezpieczniejszych samochodów Europy.

Czytaj więcej...

ŠKODA KODIAQ: przestronny SUV już od 899 zł miesięcznie

Zupełnie nowy SUV ŠKODY posiada już cennik na polskim rynku. Poza bardzo atrakcyjnymi cenami trzech bogato wyposażonych wersji, obejmuje on także pakiety wyposażenia i korzystne metody finansowania.

Czytaj więcej...

Partner Wspierający Stowarzyszenia firma Akzo Nobel ze swoją marką Sikkens promuje podczas tegorocznych targów TTM Poznań 2016 swój nowy produkt!

Rozwój masowej motoryzacji zmienił dotychczasowe trendy na rynku renowacyjnych usług lakierniczych. Maleje zapotrzebowanie na całkowite wymiany powłok, dominować zaczynają drobne i średnie naprawy częściowe.

Przy konwencjonalnych materiałach i standardowym wyposażeniu usługowej lakierni zakres realizowanych zleceń nie ma wpływu na rodzaj stosowanej technologii i pewne stałe związane z nią koszty. O ile samo lakierowanie i związane z nim prace przygotowawcze trwają przy mniejszych naprawach krócej, o tyle czas suszenia powłok w kabinie lakierniczej pozostaje w zasadzie ten sam. W efekcie rentowność zakładu spada, gdyż trudno zmniejszoną wydajność skompensować całkowicie podwyżkami cen usług.

Czytaj więcej...

Grupa Volkswagena umacnia się na pozycji lidera w Polsce w zestawieniu rejestracji nowych aut

  • W 2015 roku liczba rejestracji samochodów osobowych marek należących do Grupy Volkswagena wzrosła o niemal 10% w porównaniu z 2014 rokiem

  • Grupa Volkswagena osiągnęła w 2015 roku ponad 27-procentowy udział w rynku rejestracji nowych samochodów, czyli większy niż udział dwóch kolejnych grup łącznie

Poznań, 15 stycznia 2016 r. – Jak podaje „Samar”, Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego, który od lat zajmuje się monitorowaniem sprzedaży i rejestracji nowych samochodów w Polsce i na którego raporty powołują się importerzy nowych aut, Grupa Volkswagena w Polsce umocniła się w ubiegłym roku na pozycji lidera w rejestracji nowych samochodów. Udział w rynku rejestracji nowych osobowych aut marek należących do Grupy Volkswagena wzrósł do 27,31%. W porównaniu z liczbą rejestracji nowych osobowych samochodów marek – Audi, Porsche, Seat, Skoda i Volkswagen w 2014 r., w ubiegłym zarejestrowano ich o aż 8423 więcej. Nieprzerwanie od 7 lat numerem 1 pod względem liczby rejestracji nowych aut w Polsce jest Skoda. Drugie miejsce w tej kategorii przypadło w ubiegłym roku marce Volkswagen.

Czytaj więcej...

Kongres Stowarzyszenia Dealerów Volkswagena, Audi, Skody i Seata w Polsce

W dniu 27 października 2015 r. w Poznaniu odbył się Kongres Stowarzyszenia Dealerów Volkswagena, Audi, Skody i Seata w Polsce.

Coroczne spotkanie Członków Stowarzyszenia i w tym roku cieszyło się wysoką frekwencją wśród właścicieli stacji dealerskich oraz zaproszonych dostawców.

Czytaj więcej...

Volkswagen zwiększa sprzedaż w Europie

Poznań, 24 lipca 2015 r. – Marka Volkswagen Samochody Osobowe w pierwszym półroczu znacznie zwiększyła sprzedaż aut w wielu regionach Starego Kontynentu. W Europie Zachodniej (bez Niemiec) Volkswagen sprzedał 485.200 samochodów (styczeń-czerwiec 2014: 451.400, +7,5%). Na niektórych rynkach, np. w Hiszpanii, ale też w Czechach i na Węgrzech i w Europie Centralnej, wzrosty wyniosły nawet kilkanaście procent. Także na niemieckim rynku odnotowano większy popyt: do klientów trafiło 305.200 aut (I-VI 2014 r.: 285.700; +6,8%). W Polsce w pierwszym półroczku zarejestrowano 16.778 osobowych Volkswagenów, jest to niemal tyle samo ile w analogicznym okresie przed rokiem (I-VI 2014 16.946; -0,99%). W miesiącu czerwcu zarejestrowano 2622 samochody, to o 23,2 procent więcej niż w czerwcu 2014 roku.

Czytaj więcej...

Pierwszy raz Audi AG zdobywa ponad 900 tysięcy klientów w pierwszym półroczu

  • Sprzedaż na całym świecie wzrosła o 3,8 procent; w czerwcu o 1,3 procent
  • Szef sprzedaży Luca de Meo komentuje: „Wzrost sprzedaży samochodów z czterema pierścieniami stale postępuje, mimo wymagającego rynku i zbliżającej się wymiany modelowej“
  • Bardzo dobra sprzedaż w Polsce
  • Ingolstadt, 10 lipca 2015r. Po raz pierwszy w historii Audi AG, na zakup samochodu tej firmy od stycznia do czerwca zdecydowało się 900 tysięcy klientów. W porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku, sprzedaż wzrosła o 3,8 procent, sięgając blisko 902 400 wprowadzonych na rynek samochodów. Mimo zbliżającej się zmiany kilku modeli, wskaźniki sprzedaży rosły we wszystkich regionach świata, zwłaszcza na kontynencie amerykańskim. Popyt na samochody Audi zwiększył się tam o 12,4 procent. W czerwcu globalna sprzedaż Audi wzrosła o 1,3 procent do blisko 157 450 samochodów oddanych do rąk klientów. W pierwszym półroczu Audi zanotowało wzrost o 3,7 %.

Czytaj więcej...

W ciągu pierwszego półrocza 2015 r. sprzedaż aut użytkowych VW na świecie wzrosła o 2,4%

  • 5-procentowy wzrost sprzedaży w Europie Zachodniej
  • Zmiana modeli: nowe T6 i Caddy 4 już u dealerów
  • Członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu Bram Schot:
  • marka odnotowuje solidny wzrost
  • W Polsce liczba rejestracji wzrosła o ponad 16 procent

Poznań, 17 lipca 2015 r. – Volkswagen Samochody Użytkowe do końca czerwca bieżącego roku dostarczył klientom na całym świecie 222.900 miejskich samochodów dostawczych, transporterów i pick-up’ów. W porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku oznacza to wzrost o 2,4% (2014 r.: 217.700 sztuk). Marka zanotowała bardzo dobry wynik w Polsce, gdzie w pierwszym półroczu zarejestrowano 3.182 samochody, czyli o 16,1 procenta więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku.

Czytaj więcej...

MAHA Polska angażuje się w serię wyścigów VW Golf Cup

Haldenwang, 8 czerwca 2015. MAHA Maschinenbau Haldenwang GmbH & Co. KG wraz ze spółką córką MAHA Polska sp. z o.o. wspiera jako partner sponsorujący prestiżową serię wyścigów VW Golf Cup, w szczególności drużynę 30-letniego rosyjskiego kierowcy wyścigowego Ilshata Ibragimova jeżdżącego Golfem GTI. Wyścigi organizowane są przez Volkswagen Racing Polska i Volkswagen Group Polska. Trzecia już edycja imprezy, w której udział weźmie 24 zawodników, składać się będzie z sześciu serii, w każdej po dwa punktowane wyścigi, i potrwa do października 2015. Zawodnicy jeździć będą na różnych torach Polski, Niemiec, Czech i Słowacji.

Czytaj więcej...

Castrol najbardziej znaną marką oleju w Polsce

Według najnowszych badań GiPA kupując olej bardziej zwracamy uwagę na jego jakość niż cenę, dla profesjonalistów ważnym kryterium jest też to, czy środek smarny ma rekomendację producenta samochodu. Najbardziej znaną marką olejową jest Castrol.

Czytaj więcej...

Nowy Passat zwycięzcą "Car of the Year 2015"

- Europejskim samochodem roku 2015 został Passat ósmej generacji

Poznań, 02 marca 2015 r. – Europejski „Samochód Roku 2015” to Volkswagen – ten zaszczytny tytuł, przyznawany corocznie przez międzynarodowe jury plebiscytu „Car of the Year”, zdobył nowy Passat. Zwycięzcę ogłoszono dziś po południu, w przeddzień Salonu Samochodowego w Genewie.

Czytaj więcej...

Nowy sezon Volkswagen Golf Cup

- 6 rund na europejskich torach, 2 nowe obiekty w kalendarzu
- 24 kierowców z dziesięciu krajów
- Inauguracja 3. sezonu markowego pucharu Volkswagena już w kwietniu

Poznań, 27 marca 2015 r. Kolejny sezon innowacyjnego pucharu wyścigowego Volkswagen Golf Cup rozpocznie się 24 kwietnia na niemieckim torze Oschersleben. Sezon będzie składał się z 6 rund, podczas których rozegranych zostanie 12 punktowanych wyścigów. Za kierownicą wyścigowych Golfów GTI rywalizować będzie 24 kierowców z aż 10 krajów. Wśród nich drugi pełny sezon w roli kierowcy wyścigowego rozpocznie jeden z najbardziej utytułowanych polskich piłkarzy – Jerzy Dudek. Większość rund będzie transmitowana na żywo w Internecie.

Czytaj więcej...

Wzrost sprzedaży marki Volkswagen Samochody Użytkowe w 2014 roku

Poznań, 16 stycznia 2015 r. – Marka Volkswagen Samochody Użytkowe zanotowała świetne wyniki w 2014 roku. W Polsce zarejestrowano 5.856 samochodów użytkowych, o 14,7 procent więcej niż w 2013 roku.
Na całym świecie marka Volkswagen Samochody Użytkowe sprzedała w 2014 roku 444.900 pojazdów. Oznacza to wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem o dwa procent. W 2013 roku przekazano klientom 436.000 samochodów.
Wyraźny wzrost sprzedaży użytkowych Volkswagenów odnotowany został przede wszystkim w Europie Zachodniej, gdzie nabywców znalazło 292.000 samochodów (+6,5 procent).

Czytaj więcej...

Koncern Volkswagen po raz pierwszy w historii przekazał klientom ponad 10 milionów samochodów

Poznań, 13 stycznia 2015 r. – W minionym roku koncern Volkswagen zrealizował pierwszy cel Strategii 2018: „Od małego e-up! po ciężkie samochody ciężarowe, nasz koncern przekazał klientom w ubiegłym roku łącznie ponad dziesięć milionów pojazdów. To dowód, iż mimo trudnych warunków na rynkach, konsekwentnie realizujemy naszą Strategię 2018. Także w zakresie innych celów – jakości wyniku oraz zadowolenia klientów i pracowników – jesteśmy na dobrej drodze” – powiedział w niedzielę w Detroit Prezes Zarządu Volkswagen AG, prof. dr Martin Winterkorn. Łącznie od początku stycznia do końca grudnia 2014 roku na całym świecie klienci odebrali 10,14 mln samochodów (2013: 9,73; +4,2 procent).

Czytaj więcej...

Najwyższy udział rynkowy w historii. ŠKODA numerem 1 szósty rok z rzędu.

Koniec roku 2014 przyniósł kolejny wielki sukces ŠKODZIE: już po raz szósty z rzędu samochody czeskiej marki były najchętniej wybierane przez Polaków. ŠKODA konsekwentnie zwiększa swój rynkowy udział, pobijając kolejne rekordy sprzedaży.

Czytaj więcej...

Kolejny rekordowy dla Audi AG rok  – ponad 1,74 mln sprzedanych w 2014 samochodów

 Ingolstadt/Poznań, 9 stycznia 2014 r. W roku 2014, koncern z Ingolstadt wyraźnie przekroczył zakładany cel - sprzedaż ponad 1,7 mln aut. Pod koniec roku, Audi miało na koncie już blisko 1 741 100 sprzedanych samochodów, czyli o 10,5 procent więcej niż w 2013. W ten sposób, producent ponownie zwiększył swe tempo wzrostu i dzięki blisko 165 600 dodatkowym klientom, zanotował drugi co do wielkości w swej historii wzrost sprzedaży. Ten sukces to przede wszystkim zasługa cieszących się ogromnym zainteresowaniem modeli typu SUV (+15,8%) oraz rodziny A3 (+53,2%), w roku 2014 po raz pierwszy dostępnej w sprzedaży na całym świecie. W grudniu Audi kontynuowało dwucyfrowy wzrost sprzedaży wszystkich swoich modeli, zamykając rok z wynikiem lepszym o 14,7 procent i oddając w tym miesiącu do rąk klientów blisko 150 tys. samochodów.

Czytaj więcej...

Drugi sezon, sprawdzona formuła – kolejna odsłona Volkswagen Castrol Cup

Drugi sezon innowacyjnego cyklu wyścigowego Volkswagen Castrol Cup rozpocznie się już 25 kwietnia. Areną pierwszej w tym roku rundy będzie znany z Formuły 1 węgierski tor Hungaroring. W sumie odbędzie się 14 wyścigów w pięciu krajach. Rywalizować w nich będzie 21 zawodników z 8 krajów, a wśród nich Jerzy Dudek – jeden z najbardziej utytułowanych polskich piłkarzy. Rywalizację w ciągu roku urozmaicą i wzbogacą kierowcy VIP.

Czytaj więcej...

Sprzedaż marek grupy Volkswagena na rynku polskim w 2013

Miniony rok był udany dla marek z grupy VW. Na polskim rynku dwie czołowe lokaty zajęły odpowiednio marki Skoda i Volkswagen. Polacy zakupili w zeszłym roku 36 395 aut marki Skoda (13,09% więcej niż w 2012) oraz 26 133 auta marki Volkswagen (13,36% więcej niż w 2012).

Wśród marek premium, drugie miejsce przypadło marce Audi z wynikiem 5 573 aut oraz wzrostem 9,04%.

Tuż poza podium wśród aut dostawczych uplasowała się marka VW Samochody Użytkowe, sprzedając w zeszłym roku 3 459 aut.

Dane: CEPiK

Zmiana nazwy Stowarzyszenia i rozszerzenie zakresu działalności

Ze względu na chęć reprezentowania Dealerów wszystkich kluczowych marek wywodzących się z grupy Volkswagen, Kongres Stowarzyszenia Dealerów Volkswagena i Audi w Polsce podjął w październiku 2013 roku decyzję o zmianie nazwy oraz rozszerzeniu zakresu działalności Stowarzyszenia.

W związku z powyższym oraz dokonanym w grudniu 2013 roku wpisem do Krajowego Rejestru Sądowego, Stowarzyszenie będzie obecnie nosiło nazwę: Stowarzyszenie Dealerów Volkswagena, Audi, Skody i Seata w Polsce, a treść rozszerzonej misji Stowarzyszenia jest dostępna tutaj.

Informacja o sprzedaży przez Koncern VW 9,07 miliona sztuk pojazdów w 2012r.

Koncern Volkswagen w 2012 r. po raz kolejny zwiększył światową sprzedaż - jej poziom przekroczył rekordową wartość z poprzedniego roku. Po raz pierwszy w ciągu 12 miesięcy koncern sprzedał 9,07 mln samochodów (2011: 8,16; +11,2%). Grudzień koncern zamknął wzrostem liczby sprzedanych aut o 20,7% (784 300 szt.).

Czytaj więcej...

Informacja o rekordowym udziale Volkswagen Group w rynku w Europie

Volkswagen Group ma swoją siedzibę w Wolfsburgu i jest jednym z wiodących producentów na Świecie i największym wytwórcą samochodów w Europie. Na każde wytworzone 5 samochodów - 1 to samochód wyprodukowany przez Volkswagen Group.

Czytaj więcej...

Rekordowa sprzedaż w Polsce Volkswagen Group Polska

Volkswagen Group Polska sprzedał w 2012 r w Polsce rekordową ilość samochodów.

Czytaj więcej...

Nowy Golf BlueMotion

Nowy Golf BlueMotion: wyjątkowa jakość i nowy oszczędny silnik potrzebujący na przejechanie 100 km tylko 3,2 litra oleju napędowego.

Czytaj więcej...

Kongres Stowarzyszenia Dealerów Volkswagena i Audi - 14-15.01.2013

W dniach 14-15 stycznia w Warszawie odbył się Kongres SDVWiA i w wyniku jego obrad zostały wybrane nowe Władze Stowarzyszenia.

Czytaj więcej...

PARTNER STRATEGICZNY

Castrol EDGE Professional

PARTNERZY WSPIERAJĄCY

MAHA AkzoNobel Sikkens SoftVig PPG