Archiwum


Volkswagen zwiększa sprzedaż w Europie

Poznań, 24 lipca 2015 r. – Marka Volkswagen Samochody Osobowe w pierwszym półroczu znacznie zwiększyła sprzedaż aut w wielu regionach Starego Kontynentu. W Europie Zachodniej (bez Niemiec) Volkswagen sprzedał 485.200 samochodów (styczeń-czerwiec 2014: 451.400, +7,5%). Na niektórych rynkach, np. w Hiszpanii, ale też w Czechach i na Węgrzech i w Europie Centralnej, wzrosty wyniosły nawet kilkanaście procent. Także na niemieckim rynku odnotowano większy popyt: do klientów trafiło 305.200 aut (I-VI 2014 r.: 285.700; +6,8%). W Polsce w pierwszym półroczku zarejestrowano 16.778 osobowych Volkswagenów, jest to niemal tyle samo ile w analogicznym okresie przed rokiem (I-VI 2014 16.946; -0,99%). W miesiącu czerwcu zarejestrowano 2622 samochody, to o 23,2 procent więcej niż w czerwcu 2014 roku.

„Temu pozytywnemu trendowi w Europie towarzyszą duże wyzwania w innych regionach świata”, podsumował sytuację w pierwszym półroczu Christian Klingler, członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu koncernu Volkswagen i marki Volkswagen Samochody Osobowe. Na całym świecie przedsiębiorstwo sprzedało od początku roku 2,95 miliona pojazdów (styczeń-czerwiec 2014 r.: 3,07 mln; - 3,9%). W samym czerwcu Volkswagen Samochody Osobowe dostarczył do klientów 470.700 samochodów (czerwiec 2014 r: 515.000; -8,6%).

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy producent z Wolfsburga sprzedał w całej Europie 891.200 samochodów (I-VI 2014 r.: 864.200; +3,1%). W Europie Centralnej i Wschodniej Volkswagen Samochody Osobowe dostarczył (do czerwca włącznie) 100.900 aut (I-VI 2014 r.: 127.100; -20,7%), co zostało spowodowane przede wszystkim trudną sytuacją w Rosji. W samej Rosji sprzedaż spadła niemal o połowę do 36.600 samochodów (2014 r.: 67.400; -45,7%).

W Polsce od stycznia do końca czerwca bieżącego roku zarejestrowano 16.778 osobowych samochodów Volkswagena. Było to niemal tyle samo, ile w analogicznym okresie w 2014 roku, mimo iż w pierwszym kwartale minionego roku sprzedaż wzrosła ze względu na możliwość odpisu podatku VAT (I-VI 2014: 16.946; -0,99%). Modele, które cieszyły się w naszym kraju największą popularnością wśród klientów w pierwszym półroczu to Golf (6307 szt.), Passat (3636 szt.) oraz Polo (1555 szt.). Udział marki w rynku wyniósł 9,5 procent. W miesiącu czerwcu zarejestrowano 2622 samochody, to o 23,2 procent więcej niż w czerwcu 2014 roku.

W Ameryce Północnej Volkswagen Samochody Osobowe sprzedał do czerwca włącznie 291.500 pojazdów (I-VI 2014 r.: 282.600, +3,2%), zwiększając sprzedaż – głównie dzięki kilkunastoprocentowym wzrostom w Kanadzie i w Meksyku. W tym samym czasie w USA na zakup nowego samochodu marki Volkswagen zdecydowało się 174.400 klientów (I-VI 2014 r.: 179.100; -2,6%).

Trudna sytuacja utrzymywała się w Ameryce Południowej, gdzie łącznie rynek znowu znacznie się skurczył. Dotknęło to także markę Volkswagen. Od stycznie do czerwca w Ameryce Południowej sprzedano 247.900 samochodów osobowych Volkswagena (I-VI 2014 r.: 317.400; -21,9%); z tego 184.900 aut przypadło na Brazylię (I-VI 2014 r.: 255.700; -27,7%).

Wyzwaniem okazał się również rynek chiński – po raz pierwszy od wielu lat w czerwcu odnotowano spadek sprzedaży. „Chiński rynek się zmienia, ta sytuacja dotknęła również nas. Jednym z naszych najważniejszych celów jest jednak wzrost jakościowy”, stwierdził Klingler. I tak, w pierwszym półroczu marka Volkswagen Samochody Osobowe sprzedała w Chinach (łącznie z Hong Kongiem) 1,3 miliona samochodów (I-VI 2014 r.: 1,39 mln; -6,7%). Z powodu skurczenia się chińskiego rynku w regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż wyniosła 1,41 miliona aut (I-VI 2014 r.: 1,50 mln; -6,1%).

PARTNER STRATEGICZNY

Castrol EDGE Professional

PARTNERZY WSPIERAJĄCY

MAHA AkzoNobel Sikkens SoftVig PPG