Archiwum


Pierwszy raz Audi AG zdobywa ponad 900 tysięcy klientów w pierwszym półroczu

Ingolstadt, 10 lipca 2015r. Po raz pierwszy w historii Audi AG, na zakup samochodu tej firmy od stycznia do czerwca zdecydowało się 900 tysięcy klientów. W porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku, sprzedaż wzrosła o 3,8 procent, sięgając blisko 902 400 wprowadzonych na rynek samochodów. Mimo zbliżającej się zmiany kilku modeli, wskaźniki sprzedaży rosły we wszystkich regionach świata, zwłaszcza na kontynencie amerykańskim. Popyt na samochody Audi zwiększył się tam o 12,4 procent. W czerwcu globalna sprzedaż Audi wzrosła o 1,3 procent do blisko 157 450 samochodów oddanych do rąk klientów. W pierwszym półroczu Audi zanotowało wzrost o 3,7 %.

 

„Rok 2015 jest rokiem wyzwań dla Audi. Sprostaliśmy im wszystkim i stale utrzymujemy obrany przez nas kurs“ – mówi Luca de Meo, szef marketingu i sprzedaży Audi AG. „Mamy świadomość, że rynki w Azji i Europie Wschodniej są bardziej wymagające. Ponadto przygotowujemy się do wymiany modelowej pojazdów istotnych pod względem sprzedaży. Stanowią one blisko 40 procent naszej sprzedaży globalnej.“ 

Nowy model A4 najpierw pojawi się w Europie. Jest on następcą najlepiej sprzedającego się samochodu Audi w czwartym kwartale. W czerwcu na rynkach europejskich zadebiutował nowy model Q7. Będzie on stopniowo wprowadzany na rynek w pozostałych regionach świata. Wdrażanie odmłodzonej wersji modelu A6 również nie dobiegło końca. Natomiast w pierwszym półroczu zanotowano wysoki wzrost sprzedaży rodziny A3, która jest obecna na rynkach całego świata. Jej sprzedaż wzrosła o 35 procent i wyniosła 195 350 egzemplarzy. Nadal wzrastał także popyt na SUV-y: Q3 (+7,5%, blisko 100 950 samochodów) i Q5 (+3,9%, około 126 200 samochodów). 

Sprzedaż SUV-ów wzrosła przede wszystkim w USA. W pierwszym półroczu sprzedano o 28,5 procent więcej modeli Q3, Q5 i Q7. Biorąc pod uwagę sprzedaż wszystkich pojazdów, Stany Zjednoczone zajmują dziś czołowe miejsce w gronie dziesięciu największych rynków zbytu Audi. Do rąk klientów oddano tam 93 615 samochodów, co przyczyniło się do wzrostu sprzedaży o 11 procent. Popyt na auta z czterema pierścieniami wyraźnie wzrósł także w Kanadzie (+19,6%, 13 463 samochodów) i Brazylii (+39,4%, 8 683 samochodów). Na kontynencie amerykańskim wzrost sprzedaży wynosi 12,4 procent, co oznacza, że kluczyki do swoich Audi odebrało tu blisko 127 100 klientów. W czerwcu dynamika sprzedaży Audi w tym regionie niezmiennie rosła. W USA zwiększyła się o 8,3 procent i wyniosła 18 262 egzemplarzy, z kolei w Ameryce Południowej wzrosła o 42,9 procent i wyniosła blisko 2 350 egzemplarzy. 

Wyniki sprzedaży Audi w pierwszym półroczu zwiększyły się w Europie przede wszystkim za sprawą nowej generacji Audi A6 (+9,2%, blisko 52 400 samochodów) i A7 (+23,9%, blisko 6 300 samochodów). Wzrastał tu również popyt na SUV-y Q3 (+78,1%, blisko 12 300 samochodów). Sprzedaż wszystkich pojazdów Audi na terenie Europie Zachodniej wzrosła od początku roku o 4,1 procent i wyniosła 394 600 egzemplarzy. W czerwcu bilans sprzedaży w tym regionie wyniósł 67 100 pojazdów, co oznacza jej wzrost o 4,9 procent. Zwiększenie wyników sprzedaży wszystkich modeli Audi zanotowano również na dużych rynkach zachodnioeuropejskich. Przede wszystkim w Hiszpanii (+10,3%, 25 146 samochodów), we Włoszech (+7,9%, 28 030 samochodów) i w Niemczech (+5,5%, 147 763 samochodów). Bardzo dobry czerwiec Audi zanotowało w Polsce. Klienci zarejestrowali 779 samochodów (+75,9%, 443). Natomiast w Rosji, w pierwszym półroczu nadal utrzymywał się negatywny trend (-32,3%, 12 155 samochodów). 

Wyniki sprzedaży na terenie Azji Południowo-Wschodniej były bardzo zróżnicowane. W Korei Południowej popyt na samochody Audi wzrósł o 9 procent (14 560 sprzedanych aut), co sprawiło, że dziś znajduje się ona w gronie dziesięciu największych rynków zbytu Audi. Wyraźny wzrost sprzedaży nastąpił także w Australii (+17,4%, 11 339 samochodów). Natomiast w Japonii, gdzie sprzedaż spadła o 1,8 procent i wyniosła 15 718 samochodów, pojawił się trend negatywny, który dotknął cały region. W Chinach sprzedaż Audi od stycznia nieznacznie wzrosła (1,9%, 273 853 samochodów), przy czym wstrzemięźliwość chińskich klientów w stosunku do samochodów luksusowych jest wyraźnie odczuwalna także dla Audi, wiodącego producenta aut tej klasy. W czerwcu sprzedaż Audi w Chinach spadła o 5,8 procent do poziomu 47 831 egzemplarzy.

Sprzedaż AUDI AG 

w czerwcu 

łącznie 

2015 

2014 

Wzrost sprzedaży
w st. do 2014 r. 

2015 

2014 

Wzrost sprzedaży
w st. do 2014 r. 

Świat 

157 450 

155 459 

+1,3% 

902 400 

869 357 

+3,8% 

Europa 

71 650 

69 233 

+3,5% 

419 900 

410 037 

+2,4% 

- Niemcy 

24 165 

23 502 

+2,8% 

147 763 

140 003 

+5,5% 

- Wielka Brytania 

13 828 

13 545 

+2,1% 

86 376 

83 357 

+3,6% 

- Francja 

5 481 

5 263 

+4,1% 

30 653 

30 502 

+0,5% 

- Włochy 

4 873 

4 845 

+0,6% 

28 030 

25 979 

+7,9% 

- Hiszpania 

4 688 

4 168 

+12,5% 

25 146 

22 789 

+10,3% 

- Rosja 

2 007 

3 000 

-33,1% 

12 155 

17 966 

-32,3% 

- Polska 

779 

443 

+75,9% 

3769 

3633 

+3,7% 

USA 

18 262 

16 867 

+8,3% 

93 615 

84 349 

+11,0% 

Meksyk 

1 235 

1 111 

+11,2% 

6 568 

6 205 

+5,9% 

Brazylia 

1 525 

835 

+82,6% 

8 683 

6 229 

+39,4% 

Chinach. 
(łącznie z Hongkongiem) 

47 831 

50 756 

-5,8% 

273 853 

268 666 

+1,9% 

PARTNER STRATEGICZNY

Castrol EDGE Professional

PARTNERZY WSPIERAJĄCY

MAHA AkzoNobel Sikkens SoftVig PPG